Postvækst i Vandreshoppen.dk

Postvækst

Det gør mig glad, og overbevist om at vi er på rette kurs hos Vandreshoppen.dk, når jeg som en anden kulturradikal læser et debatindlæg i Politikens ”kultur”. Indlægget er skrevet af Asger Narud, en tidligere embedsmand i moderniseringsstyrelsen, og handler om, at vækst ikke nødvendigvis bliver en større kage, men en bæredygtig kage. At skriver endvidere, at en god leder, ikke alene er en leder der kan skabe vækst for virksomheden, også en langsigtet vækst med en forståelse for den verden virksomheden agerer i. 

Når jeg som ejerleder af Vandreshoppen.dk i 2018, beslutter at indføre udlejning af vandregrej, så er det ud fra et økonomisk synspunkt. 

Der er god økonomi i at tage en rygsæk og leje den ud, mange gange, end ved blot at sælge den én gang, mange gange. Det helt store plus er dog ikke økonomien, det er det bæredygtige element. Hvorfor beslutningen om, at Vandreshoppen.dk, skal udleje så meget forskelligt grej som overhovedet muligt, og ikke blot det mest rentable, det skal være virksomhedens bæredygtige strategi fremover. 

En strategi, der med alt tydelighed rammer lige ind i en tidsånd hvor buzz-ordene er postvækst og peak consumption. Peak consumption er idéen om at køb og smid væk kulturen har noget et dansk klimaks, og derfor er forbrugeren indstillet på at vende kurven. Postvækst er en tysk blanding mellem grøn vækst og ikke-vækst, som vi implementerer i en postvækst – tilgang for virksomheden og miljøet.

Vores seneste tiltag er derfor udlejning af soveposer og liggeunderlag, sammen med vores i forvejen anseelige antal udlejninger af såvel rygsække som telte. Jeg vil gerne gå så vidt, som at udnævne Vandreshoppen.dk som førende inden for udlejning af rygsække!

Så tak til Asger Narud for et herligt indspark i Politiken, og tak til jer der støtter Vandreshoppen.dk i virksomhedens postvækst, ved kontinuerligt at leje vores grej.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *